ברוך דיין האמת: כ"ק האדמו"ר מקאליב זצוק"ל

יעקב הרשלר ובנצי ליזרוביץ' 1 Comment on ברוך דיין האמת: כ"ק האדמו"ר מקאליב זצוק"ל

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו זקן האדמורי"ם, כ"ק האדמו"ר מקאליב זצוק"ל והוא בן 96 שנים | הלוויתו תצא בשעה 17:15 מבית מדרשו ברחוב חנה בירושלים דרך קרית בעלזא להר המנוחות, שם ייטמן

כ"ק האדמו"ר מקאליב זיע"א צילום: דוד כהן, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוך דיין האמת. בירושלים הלך לעולמו בשעה האחרונה זקן האדמו"רים כבוד קדושת האדמו"ר מקאליב זכר צדיק וקדוש לברכה.

האדמו"ר בן התשעים ושש, ניצל בנסים רבים מאש תופת השואה והקים לאחר השואה את חסידות קאליב מחדש בארץ ישראל.

בחודש האחרון חש האדמו"ר ברע ומאז מצבו הידרדר. כעת כאמור, השיב את נשמתו לבוראה.

האדמו"ר מקאליב רבי מנחם מנדל טאוב נולד בטרנסילבניה בשנת תרפ"ד דור שישי לרבי יצחק אייזיק מקאליב, בצעירותו נישא לחנה שרה שפרה טאוב, בתו של רבי פנחס שפירא מקעכניא. לפני פרוץ השואה אביו שהיה אדמו"ר נפטר והותיר אחריו שבעה ילדים וקהילה ללא מנהיג.

לאחר כיבוש הונגריה על ידי הגרמנים ב-1944, רבי מנחם מנדל עם כל אחיו ואחיותיו נשלחו לאושוויץ וכל אחיו נספו שם. הוא שרד את תופת השואה אך עבר עינויים קשים ומרים על ידי הצורר הנאצי ד"ר מנגלה ימ"ש .

לאחר השואה עבר לשוודיה, שם התאחד עם אשתו שפרה. לאחר מכן עבר לארצות הברית. ב-1963 הקים את מרכז חסידי קאליב בראשון לציון ובשנת 1980 עבר לבני ברק, שם הקים את מרכז חסידות קאליב ברחוב חגי ולאחר מכן ברחוב אהרונוביץ.

בשנת ה'תשס"ב חנך בשיכון חב"ד בירושלים בית מדרש חדש ועבר להתגורר בשיכון קאליב המחודש עד עצם היום הזה.

האדמו"ר מקאליב היה אחד מגדולי מנציחי השואה, הוא תיקן את אמירת שמע ישראל בסיום כל תפילה לזכר הנספים, ועודד אמירת "שמע ישראל" כזכר לקדושי השואה בסיום עצרות המוניות, דבר שהיה נהוג שנים רבות. בשנים האחרונות החל בהקמת מפעל אנציקלופדיה לשואה המותאם לצבור החרדי ומנציח את זכר הקהילות היהודיות שנכחדו בשואה ולדבריו לא הובאו לידי ביטוי במוזיאון יד ושם בירושלים.

מפעל נוסף של האדמו"ר מקאליב זצ"ל הוא תוכנית בשם "בר בי רב דחד יומא" שפעלה בעבר במקומות רבים ברחבי הארץ, במסגרתה היו קובעים מדי תקופה יום שכולו תורה ובו רצף של שיעורים ודרשות עבור הציבור הרחב שאין תורתו אומנותו.

כמו כן, מדי שנה, לקראת כ"ד באלול, יום פטירתו של רבי ישראל מאיר הכהן מראדין ה"חפץ חיים", היה יוצא האדמו"ר זצ"ל בקריאה לציבור הרחב ולתלמידי מוסדות החינוך לערוך בו תענית דיבור.



1 תגובות

מיין תגובות